אושר בטרומית: זכויות והגנות סוציאליות לעצמאים

    איתי גדסי No Comments on אושר בטרומית: זכויות והגנות סוציאליות לעצמאים
    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    18:13
    02.05.24
    אבי מימרן No Comments on ירכב על חמור? ב'סדר רביעי' מנו את הקריטריונים למשיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הפקדות וזכויות סוציאליות לעצמאים (תיקוני חקיקה), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת עידית סילמן, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת מיקי זוהר וקרן ברק. 41 חברי כנסת תמכו בהצעה מול מתנגד אחד והיא תועבר יחד עם ההצעות המוצמדות לוועדת העבודה והרווחה להכנתה לקריאה ראשונה.

    מוצע להשוות את דיני המס ואת הזכויות הסוציאליות וההגנות הסוציאליות של עובדים עצמאיים לאלו של העובדים השכירים. בכלל זה, מוצע לאפשר לעובד עצמאי לקבל דמי לידה, תגמול בגין שירות מילואים וביטוח אבטלה ולהפקיד הפקדות סוציאליות כגון פנסיה, פיצויים ותגמולים וכן למשוך אותן בתנאים זהים לתנאים של עובד שכיר.

    בדברי ההסבר נכתב: "בישראל מעל ל-600 אלף עסקים זעירים או עצמאיים. למרות שהם חשופים לסיכונים רבים, לפי החוק הישראלי, הם אינם זכאים להגנות סוציאליות להן זוכים השכירים, כגון דמי אבטלה, דמי מחלה, דמי לידה, החזר הולם בעבור שירות מילואים וכדומה.

    הצעת חוק זו נועדה לבטל את הפער בין הזכויות הסוציאליות של עובדים עצמאיים לבין עובדים שכירים, מתוך הכרה בחשיבותם של העובדים העצמאיים במגזר העבודה. מוצע להביא רפורמה שתשפיע משמעותית בתחומים שונים של תנאים סוציאליים ודיני המס ולבטל את אי השוויון והעיוות החקיקתי בנושא זכויות העובדים העצמאיים".

    ח"כ סילמן: "אנחנו מביאים כאן ביחד לראשונה בשורה שלא הייתה כמוה. אני גאה בכך שנלחמנו על זה כי זאת מטרה ראויה באמת. כעת התוכנית עוברת מרעיון במחאה החברתית למדיניות רשמית של מדינת ישראל".

    ח"כים באופוזיציה האשימו את הקואליציה בגניבת החוק. ח"כ יעקב מרגי: "זו הצעת חוק מבורכת אבל לא ייתכן שהתקנון של הכנסת הופך למליצה. למה הפלתם הצעת חוק דומה של האופוזיציה לפני חודש? התפתחה פה נורמה של הממשלה שרוצה קרדיט, אתם מבזים את הבית הזה".

    סגן השר אביר קארה ביקש להגיב: "יש הבדל גדול בין ההצעות שהועלו כאן בפעם שעברה לבין ההצעות האלה. ההבדל הוא באפשרות הבחירה, אנחנו רוצים לאפשר לעצמאיים שרוצים בכך להוציא תלוש ולא בכפייה זה יום חג לעצמאים".



    0 תגובות